Туроператорът има сключена застраховка “Отговорност на Туроператора” по смисъла на чл.97 от Закона за туризма, с полица №: 13052410000669 валидна до 30.09.2025г. към ЗК „Лев Инс”АД Туроператорът има лиценз за Туроператорска и Турагентска дейност № РК-01-8053 от 22.08.2019 г.
Страните се споразумяха за следното:
I. ПРЕДМЕТ НА ДОГОВОРА
Чл. 1. КЛИЕНТЪТ възлага, а ТУРОПЕРАТОРЪТ приема срещу възнаграждение, дължимо от КЛИЕНТА, да предостави услуга – резервация и заплащане на хотелско настаняване, самолетни билети и услуги по заявка на КЛИЕНТА срещу предварително посочена цена.
Чл. 2. КЛИЕНТЪТ се задължава да заплати в момента на резервацията депозит на ТУРОПЕРАТОРА в размер на 30% от общата сума /ако не е посочено друго в договора/, а останалата част от цената на туристическата услуга в срок, посочен от ТУРОПЕРАТОРА и съгласно клаузите, условията и в сроковете на настоящия договор, но не по-късно от 30 дни преди започване на пътуването.
Чл. 3. (1) Резервацията се счита за валидна след внасяне на депозит. КЛИЕНТЪТ внася депозита в момента на записването.
(2) В случай, че сумата не бъде заплатена в посочения срок, резервацията се анулира и депозита остава в полза на ТУРОПЕРАТОРА.
(3) Окончателно плащане: съгласно сроковете посочени в офертата, ако не е упоменато друго в договора.
(4) Резервацията се счита за валидна само, ако е препотвърдена от ТУРОПЕРАТОРА в рамките на 3 работни дни след внасянето на депозита.
(5) Информацията предоставена в офиса на ТУРОПЕРАТОРА е меродавна и се ползва с приоритет пред тази от други информационни източници /интернет, рекламни брошури, радио, тв. предавания и т.н./
II. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА СТРАНИТЕ
Чл. 4. ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава:
1. Да предостави на КЛИЕНТА информация за условията, предлагани от заявения за резервация хотел/ туристически обект, самолетна компания, услуги, допълнителни екскурзии и др., както и информация за наименование, адрес, телефонен номер, адрес на електронна поща на местния представител на туроператора, на звено за контакт или на друга служба, при случай че има такива, които да позволят на пътуващия да осъществи бърза връзка и ефикасна комуникация с ТУРОПЕРАТОРА, да търси съдействие при затруднение или да подаде оплакване във връзка с установено несъответствие в хода на изпълнението на туристическия пакет.
2. Да извърши, съгласно заявката на КЛИЕНТА, необходимото за резервиране и заплащане на посочените от последния услуги.
3. Да уведоми КЛИЕНТА, че съществува възможност цените на отделните услуги да се повишат или понижат в периода между подписването на договора и заплащането на услугите, като КЛИЕНТЪТ е длъжен да заяви дали приема увеличаването на цената и да доплати увеличението, съгласно предварително договорената схема за плащане.
4. Да уведоми КЛИЕНТА за всички допълнителни разходи, които са предвидени за съответните дестинации и доколкото е възможно да го уведоми за дължимите суми, което включва /но не само/: поставяне на ваксини, издаване на здравен паспорт, издаване на входни визи, туристически такси, такси за отпътуване от летище/държава и други.
5. Да уведоми КЛИЕНТА кои разходи по т.4 са задължителни и дали съществуват различни опции за заплащането.
6. Да уведоми КЛИЕНТА кои услуги не са включени в пакета и възможностите за заявяване и заплащане на допълнителни услуги.
7. Да уведоми КЛИЕНТА, че той може да се застрахова за допълнителни покрития извън задължителните, както и да се застрахова за по-висока сума от задължителната. КЛИЕНТЪТ декларира, че е запознат с тази възможност и не може да има претенции към ТУРОПЕРАТОРА относно незадължителни допълнителни покрития, за които е отказал да се застрахова. Допълнителни покрития /но не само/ са: медицинска помощ за специфични заболявания, спортна застраховка за травми вследствие на екстремни атракции, правна помощ и други.
8. Да предостави на КЛИЕНТА необходимите платежни документи.
9. Да предостави на КЛИЕНТА обща информация за паспортните и визовите изисквания, включително приблизителни срокове за получаване на визи и информация относно здравните изисквания за избраната за пътуване държава.
10. Да предостави информация на КЛИЕНТА, която позволява осъществяване на пряк контакт с непълнолетно лице, при случай че пътува такова, или с отговорното за него лице в мястото на престой на непълнолетното лице в случаите, когато непълнолетните лица, непридружавани от родител или друго упълномощено лице, пътуват въз основа на договора за туристически пакет, включващ настаняване.
Чл. 5. КЛИЕНТЪТ се задължава:
1. Да заплати в пълен размер договорената цена на туристическата услуга, съгласно договорената схема за плащане в брой или по банков път по сметка на „ИЗИ ТРАВЕЛ“ ЕООД.
2. При организирани групови пътувания КЛИЕНТЪТ се задължава да се явява навреме на уточнените от водача сборни пунктове. Всички разходи, претърпени от туристите поради закъснение или неявяване и последващо изпускане на автобуса, самолета, кораба, влака или съответното превозно средство са изцяло за сметка на туристите, независимо от причината за закъснението.
3. При пътуване в чужбина да има застраховка „Помощ при пътуване в чужбина”, сключена съобразно разясненията по чл. 4.7 от този Договор.
4. Да посочи наименование, седалище на управление, адрес, телефон на застрахователя, телефон за спешни случаи, както и информация за наличие на застрахователен сертификат, удостоверяващ наличието на договор за застраховка по чл. 97, ал. 1 или ал. 2 от ЗТ, в която се посочват застрахователното покритие, застрахователната сума, номерът и датата на застрахователната полица.
III. ЦЕНИ
Чл. 6. ЦЕНИTE са обявени в лева, евро или щатски долари, като заплащането е в лева по курса на БНБ в деня на плащане.
IV. ОТКАЗ
Чл.7. (1) КЛИЕНТЪТ потвърждава, че е информиран за възможността пътуващият да прекрати договора по всяко време преди започването на изпълнението на туристическия пакет, след като заплати съответните разходи за прекратяване на Договора, или когато е приложимо – изискваните от туроператора стандартни разходи за прекратяване на договора, съгласно чл. 89, ал. 1 – 4 от ЗТ.
(2) В случай на отказ от страна на КЛИЕНТА, същият заплаща на ТУРОПЕРАТОРА следните неустойки: 1. При пътуване в чужбина: а) Ако КЛИЕНТЪТ поиска прекратяването на договора до 85 дни преди датата на тръгване, то той не дължи такса прекратяване, но дължи всички направени и невъзвръщаеми от доставчици суми, покриващи част от пътуването направени до момента; б) Ако прекратяването е от 84 до 65 дни преди датата на тръгване, таксата прекратяване е в размер на 15% от цената на туристическия пакет в лева, както и всички невъзвръщаеми от доставчици суми, покриващи част от пътуването направени до момента; в) Ако прекратяването е от 64 до 31 дни преди датата на отпътуване, таксата прекратяване е в размер на 30% от цената на туристическия пакет в лева, както и всички невъзвръщаеми от доставчици суми, покриващи част от пътуването направени до момента; г) Ако прекратяването е под 30 дни преди датата на отпътуване, таксата прекратяване е в размер на 100% от цената на туристическия пакет в лева;
V. ОТГОВОРНОСТ
Чл. 8. (1) ТУРОПЕРАТОРЪТ носи отговорност за всяко неизпълнение и неточно изпълнение на своите задължения по Договора.
(2) ТУРОПЕРАТОРЪТ е задължен да окаже съдействие на пътуващия, в случай че той изпадне в затруднение по глава VI. от Договора.
(3) ТУРОПЕРАТОРЪТ може да отмени пътуването, ако не е събран необходимия минимален брой участници или ако отмяната се дължи на непреодолима сила. В тези случаи ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за неизпълнението на Договора като връща на Потребителя всички платени суми, без тази част от тях за извършените фактически разходи /платени застраховки, глоба за върнати билети, визови такси и други/. Извършените фактически разходи се удостоверяват с надлежно оформени документи.
Чл. 9. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за грешки и вреди, които не са в пряка и непосредствена последица от негови виновни действия.
Чл. 10. Описанието и цените на допълнителните услуги в хотела/туристическия обект имат информативен характер и ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за тяхната промяна, както и за тяхното провеждане. Промяна на хотел, заведение за хранене, развлечение и транспортно средство с други такива от същата категория или от по-висока категория не се счита за съществена промяна на Договора. Последователността на програмата или поредността на посещение на обекти в конкретен ден/период също не се счита за съществена промяна на Договора.
Чл. 11. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност по отношение неспазването от страна на КЛИЕНТА на съответния режим на пътуване, необходимост от застраховки, ваксинации, придвижване от/до хотела или обекта – предмет на настоящия Договор, както и не отговаря за вида на транспорта и придвижването в съответния срок от страна на КЛИЕНТА, както и в случай че КЛИЕНТЪТ се загуби, закъснее или не се яви на определената среща по време на изпълнение на туристическия пакет, при връщане на турист от гранични власти или при неспазване от страна на туристите на законите и разпоредбите на дадена страна, независимо дали те са запознати с тях или не.
Чл. 12. В случай, че КЛИЕНТЪТ не ползва туристическия пакет или съответния хотел съобразно заявеното и платено от него, той не може да има каквито и да е претенции към ТУРОПЕРАТОРА и ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за вреди и пропуснати ползи, причинени от неизпълнение или от неточно изпълнение на Договора, които се дължат на поведението на КЛИЕНТА или на действия на трето лице, несвързано с изпълнението на Договора, които не могат да се предвидят или избегнат.
Чл. 13. От ТУРОПЕРАТОРА няма да се търси отговорност, ако пътник не бъде допуснат на борда, закъснее за полет, е в нетрезво състояние, бъде депортиран или му се откаже достъп до една от локациите по маршрута, включени в оперирането на полетите и изпълнението на туристическата програма. КЛИЕНТЪТ ще поеме всички разходи относно премаршрутирането, депортирането и всякакви придружаващи тези събития разходи, както и глобите, наложени от съответните летища и държавни власти и органи.
Чл. 14. ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да променя превозвача/авиокомпанията с друг/друга такава при настъпване на причини, които правят невъзможно или нецелесъобразно посоченият в договора превозвач да изпълни задълженията си.
Чл. 15. ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава да информира пътуващите за евентуални промени в летищните такси, градските такси, визови такси и др. /независещи от ТУРОПЕРАТОРА/, като те са дължими преди началната дата на пътуването.
Чл. 16. ТУРОПЕРАТОРЪТ не гарантира получаването на виза в страните с визов режим. КЛИЕНТА отговаря за редовността, валидността и точното оформление на своя задграничен паспорт.
Чл. 17. Всеки КЛИЕНТ пътуващ с деца под 18 години, чиито родители или единият от тях не ги придружава е длъжен да притежава нотариално заверена декларация от отсъстващия/те/ родител/и/ за разрешение детето да пътува в чужбина.
VI. НЕПРЕДВИДЕНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА
Чл. 16. Природни бедствия /земетресения, наводнения, урагани, изригване на вулкан и други/, размирици /граждански протести, демонстрации, войни/.
1. В зависимост от последиците и продължителността на природните бедствия и/или размириците услугите могат: да бъдат осъществени в пълен обем и на посочените дати, да бъдат в намален обем на посочените дати, да бъдат отложени или да бъдат отменени част или всички услуги.
2. В случай че резервираните полети се осъществяват, резервираните хотели приемат гости и услугите могат да се осъществят, отказът от страна на КЛИЕНТА да пътува ще се счита за неоснователен и ще се прилагат общите правила на чл. 7 от този Договор.
3. В случай на невъзможност да се осъществят част от услугите или осъществяването им ще се отложи поради отменени полети или затворени хотели, ще се прилагат правилата на чл. 18 този договор.
Чл. 17. Епидемии и пандемии.
1. На КЛИЕНТА е разяснено, че епидемиите от различни заболявания са обичайно явление в различни точки по света и че в редица държави разпространението на различни заболявания и причини за заразяване са обичайни явления, с които се съжителства постоянно.
2. КЛИЕНТЪТ е длъжен да се запознае чрез компетентните здравни органи какви ваксини следва да постави преди пътуване и какви предпазни мерки да предприеме за съответните дестинации.
3. В случай че резервираните полети се осъществяват и резервираните хотели приемат гости, няма ограничения за пътуване /влизане, излизане, транзит, карантина/ в България и дестинациите, в които ще се осъществяват услугите и те могат да се осъществят, то отказът от страна на КЛИЕНТА да пътува ще се счита за неоснователен и ще се прилагат общите правила на чл. 7 от този Договор.
Чл. 18. Възстановяване на суми и компенсации.
1. В случай на невъзможност за осъществяване на пътуването и/или предлаганите услуги, породено от непредвидено обстоятелство описано в част VІ от този договор или се дължи на непреодолима сила или събитие, което не може да се предвиди или избегне, ТУРОПЕРАТОРЪТ ще предприеме действия да си възстанови всички суми, които е заплатил на своите доставчици – авиокомпании, хотели, трансферни услуги, турове и други. а) Ако доставчиците възстановят на ТУРОПЕРАТОРА получените от него суми, ТУРОПЕРАТОРЪТ може да използва тези суми за да заплати услугите, които ще осъществи на новата дата, договорена между страните или да ги върне на КЛИЕНТА, като в този случай ТУРОПЕРАТОРЪТ няма никакви последващи задължения към КЛИЕНТА и този договор се счита за прекратен. б) Ако доставчиците не възстановят сумите на ТУРОПЕРАТОРА, а вместо това предложат промяна на датата или ваучер за бъдеща дата или бъдещи услуги, ТУРОПЕРАТОРЪТ и КЛИЕНТЪТ допълнително договарят кога и как ще бъдат използвани тези ваучери и/или кога да бъде променена новата дата за осъществяване на услуги. в) Ако някой доставчик на услуги не възстанови сумите на ТУРОПЕРАТОРА, същият няма задължение да възстанови тези суми на КЛИЕНТА. г) ТУРОПЕРАТОРЪТ не възстановява суми на КЛИЕНТА, които не могат да бъдат възстановени от неговите доставчици по вина на КЛИЕНТА. д) Извършените фактически разходи се отчитат чрез надлежно оформени документи.
2. ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава да предприеме действия за получаване на обезщетение по Регламент 261/2004, когато съществуват основания за това и изплаща тази сума на КЛИЕНТА.
3. ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава да извърши всички необходими действия за изпълнение на услугите, когато е налице обективна възможност за изпълнението им на договорената между страните нова дата без да изисква доплащане от страна на КЛИЕНТА, освен за предвидените в чл. 4.4 от този Договор условия. ТУРОПЕРАТОРЪТ може да предложи ваучер на КЛИЕНТА със срок на валидност една година или да подпишат анекс към този Договор.
VII. РЕКЛАМАЦИИ
Чл. 19. (1) РЕКЛАМАЦИИ се правят по време на пребиването на КЛИЕНТА в заявения хотел/туристическия обект, като същите се удостоверяват с двустранно подписан протокол между представител на хотела/ туристическия обект и КЛИЕНТА.
(2) Рекламация за услугата, предмет на този Договор, може да се предяви до 3 дни от откриване на несъответствието на услугата с предварително договореното.